Антикорупційне бюро фактично запрацює лише після прийняття законопроекту 1660-д – Дерев’янкоЗакон «Про Національне антикорупційне бюро України» фактично запрацює лише у разі, якщо до нього будуть внесені зміни, передбачені законопроектом №1660-д, який 3-го лютого був проголосований парламентом у першому читанні. У цьому переконаний народний депутат України від партії «ВОЛЯ» Юрій Дерев’янко, який став співавтором законодавчої ініціативи. За його словами, законопроект вносить суттєві зміни відразу у кілька законів. «Процедура призначення голови антикорупційного бюро дещо спрощується – Президент із числа двох-трьох кандидатів, яких запропонувала незалежна конкурсна комісія, обов’язково має призначити когось одного, але без погодження Верховної Ради», - розповідає Дерев’янко. «Звільнення голови антикорупційного бюро вже пропонується за погодженням Верховної Ради, - додає політик. – Третє, про що йде мова, - це про грошове забезпечення цього органу, де чітко встановлюється ставки працівників – найвища – 50 мінімальних окладів і далі нижче по градації». Як розповідає нардеп, «у пропонованих змінах також прописаний механізм вибору прокурора в антикорупційне бюро і системи прокурорського нагляду, так само чітко прописано те, що ті люди, які впродовж останніх 5 років займалися боротьбою корупцією в будь-яких інших силових органах – не можуть бути співробітниками антикорупційного бюро». «Також пропонується внести зміни до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів в частині, пов’язаних з арештом та конфіскацією майна чиновників, про які прийнятті рішення щодо їхніх корупційних діянь. Крім цього, у змінах передбачений механізм формування структури антикорупційного бюро та інші важливі питання», - пояснює співавтор законопроекту. За словами Дерев’янка, дуже важливо, щоб голову бюро призначав Президент без погодження Верховної Ради, що, на його думку, забезпечить незалежність керівництва цього органу від фракцій, від політичних впливів, в тому числі від депутатів щодо яких цей орган повинен буде здійснювати свою діяльність. «Антикорупційне бюро займається високопосадовцями 1 та 2 категорій, а це міністри, заступники міністрів, народні депутати, прем’єр-міністр, президент, у тому числі колишні. Це означає, що при призначенні за нинішньою процедурою може відбуватися політичний вплив на цю кандидатуру. Але якщо ми говоримо про звільнення, то це правильно, що Президент може звільнити цього керівника лише за згодою на це Верховної Ради. Адже є чіткі критерії у разі чого відбувається звільнення керівника, але не через те, що він почне займатися боротьбою з корупцією так, що це не сподобається Президенту», - каже людина ВОЛІ. На його переконання, це максимальний компроміс, який мав би влаштовувати всіх. Дерев’янко додає, що у разі, якщо зміни, передбачені у законопроекті 1660-д, не будуть прийняті – закон «Про Національне антикорупційне бюро України» просто не зможе реально запрацювати. «Якщо не прийняти зміни до кінця лютого, то ми фактично залишимося із чинною редакцією закону. Але є сподівання, що законопроект 1660-д проголосують у другому читанні вже на цьому чи наступному тижні», - резюмував народний депутат. |
Поділитися новиною:
|