Дерев’янко розповів про процес та перешкоди на шляху введення системи е-декларування. ВІДЕОПопри намагання чиновників не допустити впровадження системи електронного декларування, її вдалось відстояти, і тепер вони змушені бути чесними перед людьми та показати все що мають. Це є другим після Закону про люстрацію кроком, який допоможе змінити систему в Україні. Про е-декларування та перешкоди на шляху його впровадження розповів народний депутат від партії «ВОЛЯ» Юрій Дерев’янко під час зустрічі з однодумцями, активістами та депутатами «ВОЛІ». Ще у 2014 році коли разом з міжнародними експертами опрацьовувалось формування в Україні двох інституцій – НАБУ (Національне антикорупційне бюро) і НАЗК (Національне агентство з питань запобігання корупції), ніхто остаточно не розумів, що це за структура НАЗК. Вона була вимогою Європейського Союзу, тому депутати проголосували за закон «Про запобігання корупції», який передбачав її створення. Суть НАЗК зрозуміли тільки в грудні минулого року, коли почав зароджуватись офшорний скандал і всі зрозуміли, що треба буде здавати декларації і показати все, що маєш. Чиновники намагались відтягнути цей процес та приховати власні багатства. «Першою на це відреагувала адміністрація Президента, до бюджету потайки внесли зміни щоб перенеси на рік введення закону про е-декларування. Цієї зміни нібито ніхто не побачив, і бюджет прийняли» - зазначив Дерев’янко. Коли це виявили, почалась хвиля обурення, стали вимагати щоб ця система запрацювала негайно. Тодішній заступник голови адміністрації президента Данилюк почав просувати ідею пом’якшення відповідальності за неточності в деклараціях, а саме відсутність кримінальної відповідальності якщо помилка становить менше 344 тисяч гривень. «Чому відповідальність пом’якшили стало зрозуміло пізніше, коли виявилось, що сам Данилюк є власником кількох офшорних компаній, Президент також не вказав всі компанії в декларації, і велика кількість чиновників теж не показали все що мають» - пояснив нардеп. Крім того, як зазначив Дерев’янко, влада прагнула також закрити певну кількість даних в деклараціях, посилаючись на те, що інформація про кошти в деклараціях є предметом для грабіжників, які знатимуть, що в кого можна вкрасти. «Це означало б, що ті чиновники що не подали декларації за 2015 рік, після Нового року мали б вже подавати декларації за 2016 рік. Мало того, на засіданні НАЗК почали готувати рішення про те, щоб перезатвердити форму декларації, там дійсно була маса невідповідностей. Але під цим був хитрий завуальований хід: перезатверджуючи форму автоматично відтермінувати подачу декларацій на 60 днів» - зазначив Дерев’янко. Однак, постійною присутністю на засіданнях НАЗК та офіційними зверненнями Дерев’янка та низки інших нардепів, таке рішення не дозволили ухвалити. Тому система була змушена запрацювати. Відповідальним за адміністрування системи е-декларування стало Державне підприємство служби безпеки, яке взяло реєстр під контроль фактично за 8 днів до кінця подачі декларацій. «Я розумів що будь-яке відтермінування цього закону, приховування інформації може стати катастрофою, а, навпаки, його впровадження стане другим величезним внеском у зміну системи в Україні. Першим таким внеском був закон про люстрацію коли близько 1000 чиновників періоду Януковича відсторонили від влади» - наголосив нардеп. Дерев’янко додав, що цим законом була передбачена і майнова люстрація, і той держслужбовець, який не дав згоду на майнову перевірку, тобто чи відповідає його майно тим коштам які він заробляє, автоматично мав отримати 10 років заборони займати посаду в держслужбі. Всі чиновники за два роки відколи закон про люстрацію запрацював підписались під цим, і державна фіскальна служба начебто ретельно всіх перевірила, але чомусь нікого не звільнили. Тепер цю проблему може вирішити е-декларування. «Ми розуміли що це профанація, і що це все так чи інакше вилізе на другому етапі – етапі е-декларування. Тому зараз це все публічно, і треба пояснити та підвердити документами джерела походження кожної цифри в декларації» - запевнив Дерев’янко. |
Поділитися новиною:
|