Депутати «ВОЛІ»: Пасажирські перевезення – ціна має бути обґрунтованоюНеобгрунтоване підняття тарифів на перевезення стало проблемою для прикарпатців, вирішити її намагаються депутати від партії "ВОЛЯ". Так, за наполяганням депутата обласної ради Ольги Федишиної у четвер 9 лютого заплановане засідання постійної комісії облради з питань розвитку промисловості, будівництва, архітектури, дорожнього та житлового-комунального господарства, на яке запросили відповідальних працівників ОДА і перевізників. У середині січня відбулося різке подорожчання проїзду маршрутом Надвірна – Івано-Франківськ, відразу більше як на 60% по факту із 15 до 25 гривень. Подібна ситуація відбулася в інших районних центрах Прикарпаття, суттєво здорожчали і приміські маршрути. Водночас тільки поодинокі перевізники подають техніко-економічне обґрунтування тарифів, відповідаючи загальними і сухими фактами, що причинами стали зростання податків, вартості запчастин та пального. Саме тому виникла необхідність у вирішенні цього питання на профільній комісії за участі відповідальних працівників ОДА і перевізників. "Першочергово, посадовці облдержадміністрації повинні чітко сказати: чи можуть вони якось впливати на встановлення вартості проїзду для пасажирських перевезень, і взагалі, чи існує якась процедура розрахунку і затвердження тарифів та чи реальними є ці важелі, - відзначає Ольга Федишина. - Згідно із законом України «Про автомобільний транспорт» саме на організаторах перевезеннях, а це ОДА – для внутрішньообласних маршрутів і РДА – для внутрішньорайонних, лежить контроль над організацією перевезень, проведення конкурсів, укладання угод із перевізникам і контролю над їхнім дотриманням, зокрема, і над тарифоутворенням. На комісії обласної ради перевізники повинні представити техніко-економічне обґрунтування і що саме викликало таке суттєве зростання". "Ми категорично проти самовільного підняття вартості проїзду, це все має бути документально підтверджене згідно із затвердженою Кабінетом міністрів методикою, - відзначає депутат Надвірнянської міської ради Володимир Монастирецький. - Після цього органи виконавчої влади повинні замовити аудит і аж тоді можна говорити про збалансованість тарифів. Зараз ж ситуація просто парадоксальна: рішення влади їх ніхто не виконує і вони є неефективними, а перевізники – тільки одиниці подають техніко-економічне обґрунтування". Активіст "ВОЛІ", юрист Андрій Гунда підрахував, що чистий прибуток одного автобуса маршруту Надвірна – Івано-Франківськ при ціні 15 гривень – 15-18 тисяч гривень. – А зараз коли ціна 25 гривень – власники маршрутних транспортних засобів заробляють по 40-45 тисяч гривень, загальний ж прибуток – понад 75 тисяч гривень. Кричущим фактом є й те, що до конкурсу допускають автобуси вік яких понад десять років, це тягне збільшення витрат на запчастини. "Ситуацію із підняттям цін на пасажирські перевезення потрібно розглядати не тільки в площині конфлікту пасажир - перевізник, - промовляє голова фракції партії «ВОЛЯ» у районній раді Тетяна Пришляк. - Цю проблему повинні вирішувати комплексно усі гілки та рівні влади. Неодноразово пасажири скаржилися на незадовільний стан транспортних засобів, хамство водіїв, недотримання графіку чи маршруту. Окрім того ми маємо величезну проблему в місті з стихійним паркуванням пасажирського транспорту в різних частинах міста при чому як внутрішньорайонних так і міжміських рейсів. Цей величезний комплекс проблем треба зараз вирішувати, бо перевізники тільки самовільно піднімають ціни, а про комфорт для пасажирів взагалі не думають". У п’ятницю, 3 лютого своєрідний бойкот пасажирам Надвірнянщини оголосили водії автобусів Пнівського, Битківського, Пасічнянського, Білозоринського, Зеленського та Бистрицького напрямків, які тепер відправляються із необлаштованої автостанції на перетині вулиць Грушевського і Черемшини, перевізники ігнорують й історичні зупинки в населених пунктах. Не може бути такого абсурду, як ось в селі Пасічна, де загальна протяжність автодороги більше 14 кілометрів, а автобус робить аж три зупинки!!! Активісти партії «ВОЛЯ» вже звернулися до Надвірнянської РДА як організатора перевезень, наступного тижня повинна відбутися розширена нарада із питання пасажирських перевезень. Ще одним проблемним питанням є пільгові перевезення. Народний депутат України Юрій Дерев’янко подавав поправку до Держбюджету – 2017 року, щоб передбачити більше як двох мільярдів гривень для компенсації місцевим бюджетам для таких перевезень. Зверталася щодо цього, за пропозицією Ольги Федишини, й обласна рада. Та міністри цю пропозицію відкинули і зараз при зростанні фінансового тягаря на місцеві бюджети компенсувати пільгові перевезення практично неможливо. Депутати від партії «ВОЛЯ» вживатимуть всіх можливих рішень щоб таки тарифи були на економічно обґрунтованому рівні і щоб з боку перевізників не було жодних спекуляцій і зловживання монопольним становищем на ринку. |
Поділитися новиною:
|