11 липня, 14:16

Марія Рудик: «Впровадження інтегрованих навчальних курсів – ризикований крок у реформуванні освіти»

Українська система освіти, яка розроблялась ще в радянські часи не пристосована до сучасних реалій та вимог часу і потребує якісних реформ. Але спосіб, в який їх пропонують провадити нинішні чиновники є неприпустим. Це, зокрема, стосується запровадження інтегрованих навчальних курсів.

Таку позицію щодо сучасних реформ освітньої галузі висловила освітянин, депутат обласної ради від партії ВОЛЯ-РУХ НОВИХ СИЛ Марія Рудик.

Як відомо, згідно із запропонованим Міністерством освіти і науки проектом типового навчального плану для 10-11 класів зміст базових предметів «Література (українська і зарубіжна)», «Історія України і всесвітня історія», «Людина і природа» має реалізовуватись у відповідних єдиних інтегрованих навчальних курсах. Ці предмети хочуть об’єднати в один та вивести його у варіативну складову.

«Варіативна складова означає, що це буде предмет на вибір. Історія України, яка впродовж кількох десятків років переписувалась людьми з різними політичними та моральними поглядами, лише зараз починає набувати об’єктивну картину. І особливо в сучасних умовах  значення історії України для розвитку дитини і формування її як особистості є надважливим, адже ми бачимо, що уроки життя, закарбовані в нашій історії продовжуються. Ми повинні навпаки заоохочувати та зацікавлювати дітей вивчати історію України, а не робити цей предмет додатковим, необов’язковим для вивчення» - каже Марія Рудик.

Більше того, за словами Рудик МОН пропонує об’єднувати предмети, абсолютно непоєднувані між собою – математику, біологію, географію, фізику, хімію в один предмет «Людина і природа».

«Після школи учні вступають до вищих навчальних закладів де здобувають професію біолога, хіміка, вчителя математики чи фізики. Якщо цих предметів як таких не буде існувати в шкільній програмі, учні не зможуть здобути необхідної бази знань для поступлення у ВНЗ. Людина, яка не вивчала належним чином біологію у школі не зможе стати фаховим біологом, адже вона не буде готова до того навантаження з профільного предмету, яке викладається у ВНЗ» - акцентує Рудик.

Марія Рудик зазначає, що в той же час в навчальній програмі є предмети, які могли б викладатись як варіативна складова, як гуртки, факультативи музичного, художнього та іншого творчого спрямування.

«Серед учнів також є майбутні музиканти, художники тощо. Однак згідно з статистичними даних їх значно менша кількість, аніж тих учнів, які в майбутньому здобувають вищу освіту гуманітарного або природничо-математичного спрямування» - каже Рудик.

На думку Марії Рудик при реформуванні системи освіти не варто робити такі експерименти з навчальними предметами. Щоб зробити освітню систему більш ефективною, покращити якість освітніх послуг, на переконання Рудик, варто надавати середнім школам профільне спрямування, де основна увага приділятиметься чи то на гуманітарним, чи точним наукам. Однак, в жодному разі не позбавляти дітей змоги всебічно розвиватись, та отримати базові знання у різних галузях знань.

«Реформування освітньої галузі необхідне, однак його потрібно впроваджувати виважено, з урахуванням сучасного стану, в якому перебуває освіта, до прикладу, сьогодні сільські школи не мають достатньої матеріально-технічної бази і не готові до впровадження таких реформ. Тому треба зважити всі особливості української освіти і втілювати зміни, грунтовно підійшовши до вивчення питання» - переконана Рудик.

Поділитися новиною:
Поділитися