23 жовтня, 10:50

Не всі прикарпатські ЗОШ забезпечені обладнанням, яке передбачає «Нова українська школа», - Марія Рудик

Попри те, що закон про «Нову українську школу» стартував на початку навчального року, і досі не всі початкові класи в області забезпечені меблями, комп’ютерним, мультимедійним обладнанням та дидактичними матеріалами. На цьому під час розгляду Концепції розвитку «Нової української школи» наголосила депутат Івано-Франківської облради від фракції "ВОЛЯ" партії "РУХ НОВИХ СИЛ" Марія Рудик. Вона зазначила, що така ситуація склалася через недофінансування з державного бюджету.

При цьому , каже депутат, співфінансування з місцевих бюджетів на потреби нової української школи, яке передбачено законом, місцеві ради здійснили.

«До прикладу, в Богородчанському районі передбачено 357 тисяч гривень з обласного бюджету для придбання техніки, ноутбуків, планшетів для початкових класів. Однак закуплено комплекти техніки лише для 13 шкіл. Як тим часом мають працювати ще 14 шкіл, які не отримали проектори, принтери та іншу техніку?» - говорить Марія Рудик.

Така ситуація, каже депутат, в значній мірі склалася через затримки в тендерних процедурах.
Однак навіть якщо тендери таки проведуть, то 23 % першачків у школах однаково залишаться без парт та навчального інвентаря.

«Як реалізувати освітній закон на практиці поки відповіді немає. Тож незрозуміло, яким чином мають працювати вчителі, якщо школи не мають матеріально-технічної бази», - каже депутат.

Також Марія Рудик наголошує на тому, що не всі учні мають рівний доступ до освіти на Прикарпатті. Адже розподіл коштів на матеріально- технічну базу з бюджету відбувається на основі нового закону про освіту. Відповідно до нього школи потрібно реформувати. Вони мають стати опорними чи профільними. Заклади, які не реформувалися, наразі не отримали жодної копійки з державного бюджету, каже депутат.

«Якщо ми говоримо про здачу ЗНО, особливо з природничо-математичних напрямків, то є різниця, коли дитина здає контрольні, тести, лабораторні у вже оновленому кабінеті біології, фізики чи математики. То як має здати це саме ЗНО дитина, яка навчається в звичайному освітньому закладі, де кошти не були виділені і не оновлена матеріально-технічна база. Всі ми розуміємо, що теорія не дасть тих знань дитині, які можна отримати через практичні заняття», - підсумовує Рудик.

Відтак, депутат впевнена, аби всі учні у прикарпатських школах мали рівні можливості у навчанні, за реформування шкіл відповідно до нового освітнього закону, повинні спільно взятися Департамент освіти, керівники шкіл та органи місцевого самоврядування.

Поділитися новиною:
Поділитися