100 мільярдів гривень на держзакупівлі державними та комунальними підприємствами мають витрачатися через тендери — законопроект Дерев'янкаРаді пропонують прибрати із держзакупівель останні «корупційні» лазівки Казенні, комунальні підприємства та усі держпідприємства, які знаходяться в сфері управління державних органів, повинні здійснювати державні закупівлі через тендери відповідно до Закону «Про здійснення державних закупівель». Про це йдеться в проекті Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів (щодо уточнення деяких положень, що регулюють порядок здійснення державних закупівель)», реєстраційний номер 1127. За словами автора Юрія Дерев'янка, законопроект передбачає внесення змін до Закону про державні закупівлі, які зобов'яжуть усі без виняткудержавні, комунальні та казенні підприємства здійснювати свої закупівлі через тендери. «Сьогодні в Україні близько 20 тисяч підприємств, закупівлі яких би мали підпадати під дію Закону про держзакупівлі. Це і казенні, й комунальні підприємства, і підприємства державної власності, які знаходяться в сфері управління міністерств і відомств. Загальний обсяг коштів, які б мали бути витрачені такими підприємствами через механізм держзакупівель, сягає 100 мільярдів гривень», — наголошує Дерев'янко. Що передбачає законопроект: По-перше, визначає поняття «бюджетні кошти», яке буде охоплювати кошти Держбюджету, місцевих бюджетів і кошти усіх державних і бюджетних установ та закладів, які можуть бути замовниками послуг. По-друге, розширює перелік суб'єктів господарювання, які є замовниками відповідно до Закону «Про здійснення державних закупівель». Так, передбачається, що це будуть органи державної влади та місцевого самоврядування, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації) та їх об'єднання, які забезпечують потреби держави або територіальних громад. До замовників також будуть віднесені усі державні підприємства, казенні підприємства, комунальні унітарні підприємства, їх дочірні підприємства, а також підприємства, господарські товариства, у статутному капіталі яких 50 і більше відсотків належить цим підприємствам, об'єднання таких підприємств. По-третє, визначає, що вартість предмета закупівлі товарів, робіт і послуг, буде переглядатися кожні 12 місяців з урахуванням індексів споживчих цін та індексів цін виробників промислової продукції, а не 24 місяці як це робиться сьогодні. По-четверте, зобов'язує замовників закупівель оприлюднювати на веб-порталі Уповноваженого органу також і текст договору про закупівлю (із змінами та додатками до нього) як інформацію про закупівлю. Це забезпечити всебічний контроль як з боку громадськості, так із боку державних органів, оскільки на даний час інформація щодо цих договорів є закритою. По-п'яте, дозволяє учасникам конкурсних торгів подавати свої пропозиції у електронному вигляді, якщо це передбачено документацією конкурсних торгів. Сьогодні підприємства-учасники позбавлені такої можливості. Шосте, передбачити адміністративну відповідальність за порушення законодавства про державні закупівлі і штраф для посадових осіб за вчинення порушень до 85-250 тисяч гривень. Сьогодні ця відповідальність через юридичну недосконалість положень Кодексу про адміністративні правопорушення відсутня. |
Поділитися новиною:
|